top of page

اخراج فرماندهان سپاه از سوریه


پس از اخراج احمد مدنی، فرمانده ارشد سپاه پاسداران، ملقب به "جواد غفاری" که ماه گذشته بطور ناگهانی از خاک سوریه اخراج شد، دستور اخراج بيست فرمانده رده پايين‌تر نيز از خاک سوریه، صادر گردید.
اين دستور شامل "اردشیر ریزان"، مسئول امنیتی در فرودگاه T4، فرمانده نیروهای ‏مستقر در حمص شرقی و فرمانده نیروهای ایرانی در شهر تدمر و مسئول هدایت و رهبری نیروهای تازه وارد به شرق حمص نیز بوده است.

اين فرماندهان به عراق و ايران منتقل خواهند شد. تغييرات در بخش‌های امنيتی گروه هاي مسلح عراقی وابسته به سپاه قدس تروریستی در حال انجام است. ‏نیروهای ایرانی و شبه‌نظامیان فرقه‌گرای وابسته به سپاه قدس در سوريه، در بسیاری از مناطق از جمله حومه الرقه تنها چند روز پس از خروج غفاری (در اواسط ماه گذشته) از مواضع خود عقب‌نشینی کرده و به جاهای دیگری منتقل شدند.

این تغییرات از زمانی صورت گرفت که مواضع سپاه قدس و حزب الله در سوریه بعد از گذشت یک سال براحتی برای بیش از ۳۰۰ بار توسط اسرائیل مورد هدف قرار گرفت. در عراق نیز، پس از شکست انتخاباتی شبه‌نظامیان، جمهوری اسلامی مجبور به تغییرات اساسی در سیستم شبه‌نظامیان وابسته به خود شده است و تلاش دارد تا تشنج در عراق را بسمت فرقه‌گرایی هدایت کند.
bottom of page