top of page

ایران در هفته ای که گذشت

شنبه ۳ مهر ۲۵۸۰ شاهنشاهی



واکنش خاندان پهلوی به دستگیری توماج صالحی و شیدای همدانی شاهزاده رضا پهلوی، در واکنش به خبر بازداشت توماج صالحی خواننده رپ ایرانی و قاسم بهرامی شاعر متخلص به شیدای همدانی واکنش نشان دادند همچنین شهبانو فرح پهلوی در واکنش به خبر بازداشت قاسم بهرامی شاعر مخالف نظام جمهور اسلامی ابراز تاسف کردند.
 
فعالیتهای میدانی مشروطه خواهان ایرانی شهروندان و فعالان میدانی با نوشتن شعارهایی چون «ما شاه می‌خوایم نه ملا شاهزاده زودتر بیا»، «ولیعهد کجایی به داد ایران و ایرانی بیایی» بر روی دیوارهای شهر در سراسر ایران، به گوش جهانیان می‌رسانند که خواهان برچیده شدن نظام تمامیت‌خواه جمهوری اسلامی و برقراری نظام پادشاهی مشروطه در ایران هستند
 

.ادامه تظاهرات و اعتراضات در ایران تجمعات و اعتراضات مردمی به دلیل بی‌کفایتی مسئولان بی‌درایت جمهوری اسلامی در سراسر کشور در جریان است کارگران شاغل در فاز ۱۴ عسلویه و کارگران شرکت پارس قدرت شاغل در پتروپالایس کنگان به دلیل عدم تحقق مطالبات‌شان دست به اعتصاب زدند. جامعه پزشکی، معلمان، فرهنگیان، کارگران، کارمندان، مالباختگان موسسات مالی، بازنشستگان، با تشکیل تجمعات اعتراضی مسالمت‌آمیز خواهان رسیدگی به مطالبات خود هستند.

 
مرگ مشکوک شاهین ناصری شاهین ناصری، از شاهدانِ شکنجه جاویدنام نوید افکاری، در انفرادی زندان تهران بزرگ به طرز مشکوکی جان باخت شاهین ناصری کارشناس بازرگانی، زندانیِ غیرسیاسیِ زندان عادل‌آباد شیراز، و شاهد شکنجه های نوید افکاری در زندان عادل آباد شیراز بود که در شهریورماه ۱۳۹۹، پس از اعدام نوید افکاری در این زندان و انتشار گزارشات مختلفی از شکنجه او جهت اخذ اعترافات اجباری و تاکید قوه‌قضائیه بر این مساله که وی در شرایط عادی اعتراف کرده و شکنجه نشده است، در یک پیام صوتی به عنوان شاهد شکنجه نوید افکاری، این ادعا قوه‌قضائیه را تکذیب کرد. وی در برگه تحقیق از شاهد نیز جزئیات روزی که در اداره آگاهی شیراز، صدای فریاد نوید افکاری را شنیده و صحنه کتک خوردن او به دست دو مامور لباس شخصی را به چشم دیده بود، توصیف کرد و پس از این شهادت به زندان تهران بزرگ تبعید شد.
 
محرومیت یک زندانی سیاسی پادشاهی‌خواه از حق تماس تلفنی رضا محمدحسینی، زندانی سیاسی پادشاهی‌خواه محبوس در زندان رجایی شهر کرج، در روزهای اخیر از حق تماس تلفنی محروم شده است.
 
اعتصاب غذای خالد پیرزاده علی شریف‌زاده، وکیل دادگستری با انتشار پیامی در صفحه توئیتری‌اش از تداوم اعتصاب غذا و وخامت وضعیت جسمانی موکلش خالد پیرزاده، زندانی سیاسی مشروطه‌خواه، محبوس در زندان شیبان اهواز خبر داد. خالد پیرزاده زندانی سیاسی، طی تماس تلفنی از زندان شیبان اهواز اعلام کرد به اعتصاب غذای خود پایان نداده است و حال جسمانی مناسبی ندارد و تا زمانیکه به درخواست‌هایش توجه نشود اعتصاب خود را ادامه خواهد داد. جان خالد در خطر است.
 
مرگ مشکوک یک پرستار در مریوان جسد سیروان نسلی ۳۶ساله، از پرستاران بیمارستان فجر مریوان شامگاه جمعه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۰ — در حالی که به گفته یکی از همکارانش آثار شکستگی در گردن و جمجمه وی کاملا مشهود بوده — در اتاق کارش پیدا شده است به گفته یکی از نزدیکان سیروان نسلی، وی از سوی نیروهای اداره اطلاعات به مرگ تهدید شده‌ بود.
 
مرگ دردناک یک فوتبالیست شاهرخ غلامرضاپور بازیکن برازجانی ۳۱ساله‌‌ فوتبال ایران، که سابقه بازی در تیم‌های فوتبال نفت مسجدسلیمان، مس کرمان، آلومینیوم اراک و فجر سپاسی شیراز را داشت، شامگاه یکشنبه ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۰، با پرت کردن خود از بالای پروژکتور ورزشگاه به پایین اقدام به خودکشی کرد و جانش را از دست داد. احمد حیات‌منش همبازی و دوست صمیمی شاهرخ، دلیل خودکشی وی را مشکلات اقتصادی و روحی ناشی از مصدومیت‌های پیاپی اعلام کرد. روز قبل از تاریخ خودکشی، این بازیکن در اینستاگرام خود با نوشتن جمله «ما رفتیم و دل خیلی‌ها را شکستیم، دیدار به قیامت» از خودکشی قریب‌الوقوع خود خبر داده بود.
 
توماج صالحی با تودیع قرار کفالت آزاد شد توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی که در تاریخ ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در منزلش بازداشت شده بود، امروز ۳۰ شهریورماه، با تودیع قرار کفالت از زندان دستگرد اصفهان، آزاد شد.
 
حیف و میل اموال مردم ایران تمامی ندارد سومین نفت‌کش جمهوری اسلامی با نام «فارست» طی روزهای آینده محموله سوختش را در سوریه تخلیه خواهد کرد، تا از آنجا به لبنان ارسال شود. سید حسن نصرالله، رهبر گروه تروریستی حماس در همایشی گفت: این محموله‌ها ما را نجات خواهد داد.
 
تریبون دادن به یک اختلاسگر توسط بیژن فرهودی بیژن فرهودی، برنامه‌ساز و مجری سابق «صدای آمریکا» با انتشار ویدئو کلیپی کوتاه در شبکه‌های اجتماعی‌اش، از مصاحبه با مرجان شیخ‌الاسلامی آل آقا، متهم پرونده اختلاس بزرگ پتروشیمی خبر داد. تریبون دادن به یک مفسد اقتصادی توسط یک روزنامه‌نگار و ژورنالیست حرفه‌ای، خشم بسیاری از کاربران شبکه‌های مجازی را برانگیخته است. بیژن فرهودی عنوان مصاحبه خود با مرجان آل آقا را — که توسط کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی با هشتگ «مرجان دزده» مورد خطاب قرار می‌گیرد ـــ “از افسانه تا واقعیت” گذاشته است.
 
فروش نوزادان ۸ تا ۲۰ میلیون تومان خبرگزاری‌های حکومتی از بازداشت یک گروه به جرم «آدم‌ربایی و تشکیل شبکه سازمان‌یافته قاچاق و خرید و فروش انسان» خبر داده‌اند. اعضای این گروه به خرید و فروش بیش از ۲۰ کودک در مشهد اعتراف کرده‌اند - این کودکان و نوزادان به قیمت ۸ تا ۲۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شده‌اند. فروش نوزاد و اعضای بدن (مانند کلیه، کبد، قرنیه و ...) به منبع درآمدی رایج، اما دردآور برای اقشار فقیر و کم‌درآمد جامعه در ایران تبدیل شده است.
 
وضعیت بحرانی بیمارستان‌های کشور،ناهماهنگی در سیستم تزریق واکسن به نقل از مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز ۲۷ شهریور ۱۴۰۰، شبکه اینترنتی وزارت بهداشت توسط مخابرات استان تهران قطع شده است و هر ساعت قطعی ارتباط وزارت بهداشت باعث ایجاد مشکل برای صدهزار مراجعه‌کننده به مراکز واکسیناسیون می‌شود ، این مرکز همچنین گفت این اختلال شامل ثبت روند واکسیناسیون نیز شده است وضعیت اسفبار کرونا در ایران و ناهماهنگی و سوءمدیریت برای مهار این ویروس، موجب مرگ هزاران ایرانی شده است.
 



bottom of page