top of page

نماینده جمهوری‌خواه: «ما در کنار مردم ایران ایستاده‌ایم»


چیپ روی، نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، در یک نشست با سازمان «ایرانیان آمریکایی برای آزادی» گفت: «ما در کنار مردم ایران که برای آزادی تلاش می‌کنند، ایستاده‌ایم.

این نماینده جمهوری‌خواه در پاسخ به اَدِل نظریان، مجری این نشست، که به روی کار آمدن ابراهیم رئیسی اشاره کرد، ادامه داد «ما شانه به شانه دوستان خود در اسرائیل و همه کسانی که به دنبال ارزش‌های لیبرال-دموکراسی هستند، می‌ایستیم.»

چیپ روی، که سابقه تصدی پُست دادستانی فدرال را نیز در کارنامه خود دارد، در مورد اینکه آیا ایالات متحده باید به برجام بازگردد، گفت:

«این دیوانه‌وار و مضحک خواهد بود، اگر آمریکا به برجام بازگردد. نگاه کنید در افغانستان چه اتفاقی رخ داد. آنها (جمهوری اسلامی) در برابر قوانین (تعهدات) پاسخگو نیستند. و دونالد ترامپ کاملا به درستی از این توافق خارج شد.»


«دنیا بدون توافق اتمی با جمهوری اسلامی جای بهتری خواهد بود. می‌دانید که این یک توافق مضحک و غیرممکن (غیرقابل اجرا) بود که بتوان آنها (تهران) را پاسخگو کرد.»


نمایندهٔ کنگره آمریکا می‌افزاید «ما نباید به آنها اجازه دهیم تا به سلاح اتمی دست یابند.

او در ادامه صحبت‌های برایان لیب، مدیر اجرایی سازمان «ایرانیان آمریکایی برای آزادی» که گفت رژیم جمهوری اسلامی از ابتدای روی کارآمدن شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر داد و دگرباشان را در خیابان اعدام می‌کند، افزود: «نمی‌توان با رژیمی که با ارزش‌های بنیادین ما و امنیت ملی ما در تقابل است، مذاکره کرد. این معقول نیست. ما می‌دانیم که جمهوری اسلامی تروریست‌ها را حمایت می‌کند، یعنی سازمان‌هایی که مواضع آمریکا، اسرائیل و هم‌پیمانان ما در سراسری دنیا را مورد هدف قرار می‌دهند.

چیپ روی، همچنین با اشاره به اینکه وقتی با یک حکومت بد (شرور) روبرو هستید، باید اقدامات قاطعانه را در دستور کار قرار دهید، گفت: «منظور از اقدام قاطعانه، صرفا یک اقدام نظامی نیست. شما می‌توانید اقدامات بسیاری از جمله تحریم، عدم پیوستن به توافق‌های این چنینی و … را انجام دهید.

bottom of page